SEMBANG BUKU: …And Oh, These are My Superpowers!

Kita semua ada superpowers! Tapi disebabkan kita selalu sangat mengelak dari menunjukkan kebolehan kita, menjadikan kita lupa tentangnya. Hey, kalau korang superhero, apakah kebolehan yang korang nak? Apa sebenarnya kebolehan yang korang ada tu? Ini bukan buku sembarangan. Melaluinya korang boleh mengikuti perjalanan lima lagenda superhero bersama pengalaman mereka! Tajuk: …And Oh, These are My Superpowers… Read More SEMBANG BUKU: …And Oh, These are My Superpowers!

SEMBANG BUKU: Finding Your Element

Ini antara buku terawal yang aku cari dan baca selepas penghijrahan mencari makna kehidupan dalam kerjaya. “Finding Your Element” sebenarnya adalah sekuel kepada buku “The Element” oleh Ken Robinson. Tapi aku sendiri tak membaca buku yang pertama dan masih boleh mengikuti buku ini dengan bersenang hati. Tajuk: Finding Yor Element Penulis: Ken Robinson and Lou Aronica… Read More SEMBANG BUKU: Finding Your Element

SEMBANG WAYANG: Goosebumps

Zach Cooper baru saja berpindah dari bandar ke sebuah pekan kecil bersama ibunya. Kemudian dia mengenali Hannah, gadis genit yang duduk berjiran dengannya. Zach tertarik dengan personaliti Hannah, tapi tidak dengan ayah Hannah, yang juga merupakan seorang penulis novel seram remaja  R. L. Stine. Suatu hari, kerana risaukan keselamatan Hannah, Zach dan sahabat barunya Champ… Read More SEMBANG WAYANG: Goosebumps

SEMBANG BUKU: Steal Like An Artist dan Show Your Work

Masa aku mula untuk meneruskan kehidupan dalam bidang lukisan komik ni, aku selalu tercari-cari buku rujukan yang ada.. yang boleh bantu aku untuk mulakan hidup, beri semangat atau metod terbaik sebagai asas permulaan. Tapi mula tu takdelah mula sangat.. Aku dah mulakan suku jalan. Bila tiba satu persimpangan yang buat aku terhenti, aku perlu berfikir.… Read More SEMBANG BUKU: Steal Like An Artist dan Show Your Work

Pengalaman KOMIK DEBUT! – Sayang Ummi

Siapa yang suka melukis dan minat pada komik mesti ada angan-angan atau impian untuk hasilkan sebuah komik, kan? Alhamdulillah, aku tak sangka sesuatu yang menjadi angan-angan aku dulu, kini sudah tercapai! Pada bulan Julai 2015, komik sulung-baby pertama-komik debut aku selesai dicetak dan bersedia untuk dipasarkan dengan tajuk “SAYANG UMMI”. Komik ini diterbitkan oleh Humaira Publications.… Read More Pengalaman KOMIK DEBUT! – Sayang Ummi